zondag 11 juni 2017

Confetti

We hebben een winnaar!
    Jessica, je bent een topper en duidelijk de perfecte volger van mijn blog. Alleen al daarom klinkt mijn applaus.

Wij kennen in huize Van Valen een kort applaus.
    Hier volgt de werkwijze - doe gerust mee: spreid je handen op buikhoogte 60 centimeter uit elkaar. Breng ze vervolgens eenmalig, ja echt één keer, naar elkaar toe met een redelijk vaartje zodat ze tegen elkaar slaan. Je hoort één klap.
    Dat is ‘m, een kort applaus.
 
Natuurlijk is deze veel te kort voor jou, daarom klinkt nu mijn groot applaus. Dat is een kort applaus in een loop. Hij gaat maar door-en-door. Doen jullie mee en ja, we gaan er bij staan! Dat verdient Jessica. Zij is de enige met de juiste antwoorden op de quiz in mijn vorige blog.
    Ik citeer mezelf:
Kijk jij even dit geweldig leuke flimpje over verschillende uitpaktypes. Bedenk daarbij welke uitpaktype ik ben en welke ik zou willen zijn. Deel mijn blog, deel je uitkomst en wie het goed heeft krijgt een verrassing thuisgestuurd.

Jessica, jij voldeed aan alles; las mijn blog, bekeek het filmpje, leuk is die hè?
    Vervolgens bedacht je welk type ik ben, het blije kind. Hoe kan het ook anders? Bij het wakker worden ontdek ik allereerste een ochtendhumeurtje in mij, maar na mijn bakkie ontpopt elke dag weer het blije kind in mij. Ik zie bij jou trouwens evengoed altijd een grote glimlach. Hou die vast, hij staat je mooi.

Zie ik dan iemand met een pakje voor de deur staan, spring ik blij op om bij het ontvangen van het pakketje bijna een gat in het pakje te springen en weet niet hoe snel ik ‘m moet openen. Zelfs als ik weet wat er in zit (bijvoorbeeld de gerepareerde stofzuiger), ben ik reuze blij.

Op de vervolg vraag antwoordde jij dat ik de Jedi zou willen zijn. Waarop ik vroeg:
    ‘Hoe kom je daar nou bij?’
    ‘Dat moet gewoonweg zo moest zijn.’ Het was wat ik wilde horen, want vertelde je vervolgens: ‘Als lezer van al je blogs, las ik regelmatig over The Force en Starwars.’ Gelijk heb je, zelfs R2D2 en C3PO zijn way back voorbij geschreven.

Je bent een goede lezer. Ik moet oppassen met jou, want je zou maar zo een akelig realistisch beeld van me krijgen ondanks de hoge zottigheidsgraad. Heb ik één vraag aan jou: welk type ben jij en wil jij zijn?

Ondertussen heb je jouw beloning ontvangen. Mijn dag kon niet meer verwaaien toen je me foto’s stuurde van je ‘feestje’ en daarmee de titel voor deze blog bepaalde!
    Confetti, van het woord alleen al word ik blij. Eigenlijk wilde ik de vorige blog zo noemen, maar COOLBLUE leek me geschikter als (zoek)woord.

Laten we eerlijk zijn Jessica, die envelop vol confetti kon je verwachten! De twee lollies waren voor de lekker en ik vier mee, want je deelde mijn blog. Tof van je.

Leuke bijzaak: Jessica heeft de envelop geopend tijdens een paar daagjes weg met haar man. Ik zei nog:
    ‘Strooien die hap en stuur een foto van jou in de confetti.’
    ‘Maar wat zullen ze in dit hotel dan denken?’
    ‘Geen idee, maar als jij uitlegt hoe en wat, even mijn blog noemt, dan snappen ze het heus wel et voilà, iedereen blij! Ik een paar lezers extra, jij je overwinningsfeestje en het hotel de rommel. Goede verdeling toch? Weet je wat je sowieso echt moet doen?’
    ‘Nee, wat?’
    ‘Nog een paar dagen je mond houden! Tot ik deze winactie met de volgende blog sluit!’

Dus mensen bij deze: de winactie is voorbij.
    Dit blije kind forced een eind aan deze blog met één heel toepasselijke grote confet!